Assalamualaikum semua! Hari ni saya nak share kisah penderita eczema kronik. Pesakit ni adalah sahabat baik kepada Puan Zue. Jom kita baca

📝📝📝📝

“ZUE…APA LAGI DOSA KITA ZUE ?” 😭

Soalan tu dilempar, dituju pada kak zue.

Macam satu tamparan, bila kak zue dihujani dengan pertanyaan macam tu. 😣

Kak zue tau.
Kak zue faham.
Kak zue simpati.
Kak zue juga rasa sedih macam mana dia rasa.

Ye…dia sahabat kak zue dan dibahu ni la dia selalu meluahkan rasa sedih dan peritnya. 😢

Dia sahabat baik kak zue. Lillahitaala kak zue sayangkan dia.

2 tahun lepas dia diuji.

Kak zue akui, bila diuji bermaksud Allah sayangkan hambaNya. Diberi sedikit kesakitan buat sahabat kak zue ni.

Mulanya dia hanya alami gatal-gatal biasa di celah-celah ruas jari. Tapi kegatalan tu semakin ‘mengganas’ sehingga merebak ke seluruh kawasan tapak tangan.

 

Menurut pandangan doktor, dia mengalamai EKZEMA KRONIK !

Menyedihkan. 😢

Dia malu nak berjumpa dengan orang. Apa lagi nak bersalaman saat keadaan diri yang macam tu. Hal ni buat dia sangat-sangat rasa rendah diri, murung, sedih, stress.

Sungguh kak zue simpati.

Hubungan dia dengan suami juga mula dingin. Allahu…semakin sebak kak zue dengar bila bibirnya mula atur bicara.

“Zue…kita sakit macam ni, suami kita dah mula menjauh, terseksa sangat zue…”😭

“Anak-anak dan suami pun dah tak nak makan apa yang kita masak, mungkin dorang geli”. 😢

“Selang sehari kita pergi ambil injection kat klinik sebab dah tak tahan. Terlalu gatal, kadang-kadang tak boleh tidur langsung ! Tapi gatal-gatal ni hilang sekejap je”.

“Apa lagi dosa kita zue ?”

Allahuakbar….dengan linangan air mata juga kak zue cuba tenangkan dia. 😭😭

Kak zue hanya mampu minta dia bersabar atas semua ujian dan dugaan Allah ni.

Setiap kesakitan yang Allah beri pasti ada ganjaran hebat.

Sebagai sahabat, apa ihsan kak zue boleh buat untuk dia?

Kak zue berbincang dengan suami dan ceritakan semuanya pada suami.

Alhamdulillah…suami kak zue memahami dan dia mengizinkan kak zue untuk menghadiahkan Suplemen Shaklee.

Itu usaha kami untuk bantu dia.

Selang beberapa hari kak zue jumpa dia, kak zue hulur Suplemen. Moga boleh membantu kesihatannya. Ada #OmegaGuard #VitaCPlus #ESP dan juga losyen #HerbalBlend.

Berjurai air mata dia. Dia peluk kak zue sambil mulut tak henti berterima kasih.

Kak zue bagitau yang dia kena ambil dan makan semua vitamin ni kalau nak tambat semula hati anak-anak dan suami.

Dia hanya angguk lesu. Kak zue ajar sedetailnya macam mana untuk dia ambil set ekzema ni.

Selang seminggu dia telefon kak zue. Nada lebih ceria, takde lagi dengar suara sedih bergenang air mata.

“Zue….Ya Allah, moga zue sekeluarga sentiasa Allah murahkan rezeki dunia akhirat”.

Kak zue tanya dia kenapa?

“Zue….kulit kita yang gatal-gatal tu dah makin elok zue”.

Sungguh nada dia sangat ceria. 😊

Alhamdulillah…kegembiraan apa lagi yang kak zue nak dengar. Kak zue tau dia semakin sembuh da bermakna hubungan dia dengan suami dan anak-anak juga kembali jernih.

Kak zue bersyukur, asbab Shaklee bukan saja bantu beri harapan dan sinar baru pada kesihatan sahabat kak zue. Tapi juga pada hubungan dia sekeluarga. Terima kasih Allah kurniaan ni.

Semoga dia akan terus diberi kesihatan yang baik.

Anda perlukan konsultasi, boleh hubungi pemilik cerita ni ⬇️

Zuraidi Mohd Ghani
017-3906247

DERITA ECZEMA KRONIK MERAGUT BAHAGIA
Tagged on:                 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge