Umumnya, rasa lenguh dan kekejangan kaki ini boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun, ia cenderung berlaku kepada ibu mengandung.

Cramp, ‘simpul biawak’ atau ‘tarik mengkarung’ adalah antara istilah yang popular di kalangan ibu mengandung. Selalunya gejala ini menyerang di bahagian kaki. Selain kekejangan, wanita hamil juga mudah berasa lenguh pada kaki terutamanya pada waktu tidur malam.

Mari kita baca kisah ‘Shaklee Effect’ Puan Basirah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kisah Shaklee Ceah

Ibarat mimpi ngeri bila tengah tidoq jadi kejang kaki.. Orang kita panggil tarik mengkarung.

Masa nie 2015 mengandung anak sulung masuk trimester kedua..Kerap sangat jadi kejang kaki masa tengah sedap tidoq.Sampai meraung qeyau2 lar sakit dia.

Mengadu kat sepupu sebab dia pun tengah mengandung jugak tapi anak yang kedua. Dia syorkan makan ostematrix.

Alhamdulillah sejak makan ostematrix  terus hilang kejang kaki.. Masa tu pulak keja kilang memang banyak berjalan naik turun tangga.. Tapi tak dak masalah apa sakit pinggang ka lenguh-lenguh tu kira Alhamdulillah p keja dengan hati gembira..

Orang kat kilang pun tegur macam tak mengandung jalan merata kerap naik turun tangga. Bulan posa pulak tu..Balik keja malam boleh p terawih lagi.

Sejak makan ostematrix kesan dia sangat best.Ceah terus ambil set lengkap kehamilan.

HB pernah turun bacaan 11 ja..Makan vitalea Alhamdulillah HB maintain elok ja sampai bersalin.

Rezeki masa berpantang Alhamdulillah susu meriah. Asbab masa mengandung ambil set lengkap rasanya.

2017 mengandung anak kedua memang terus makan set hamil jaa..Alhamdulillah kali nie tak jadi kejang kaki masa tidoq.Ibu dan anak sihat dan membesar dengan baik.

Yang bestnya lagi lepas bersalin anak ke2.Bidan yang urut tegur perut tak dak selulit langsung.Macam orang tak pernah mengandung.😍😍

Konsisten dengan Shaklee macam2 kesan nanti kita boleh lihat.Terus nak setia dengan shaklee jaa…

Alhamdulillah shaklee dah menambah baik kesihatan Ceah dengan izin Allah..

 

Puan Basirah

012 4151512

Rahsia Tiada Lagi Kejang Kaki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge