SEBAB ANGIN, TAK PASAL-PASAL TERJEBAK😝

Kak Nat ni ada masalah angin dan gastrik yang teruk.

Salah makan je berangin satu badan.

Lambat makan je, gastrik seharian.

Nak puasa memang fobia. Nanti gastrik hingga ke esok harinya.

Satu hari, sembang2 dengan Kak Farihah Abu Kasim kat FB,

“Kak, ada tak produk untuk kurangkan masalah angin?”

Kak Farihah jawab,
“Ada. Mesti ada.”

Hahaha

Pum pam pum pam sembang.

Akhirnya terbeli la Alfalfa kecik sebotol. Ada 330 biji. Harga RM53. Takde masalah nak bayar, sebab agak murah kan. Kak Nat ni fulltime housewife, jaga anak lelaki seorang. Masa tu.

Bila dah beli, Kak Farihah pos, dapat la flyers dan pillbox comel dalam parcel sekali. Suka sangat😍😍

Maka bermula la episod makan alfalfa tu. Sebelum tidur, atau masa tiba-tiba badan berangin.

Angin badan dah surut.

Gastrik makin kurang serang.

Tiada lagi episod tak boleh tidur malam sebab gastrik.

Tiada lagi episod muntah sebab angin tekan-tekan seluruh badan.

Tiada lagi episod nangis sorang-sorang sebab gastrik menyerang.

Alhamdulillah, syukur sangatttt.

Masa tu paling banyak pun ambil 4 biji je sehari. Selalu makan 1 or 2. Punya la seriau nak telan banyak-banyak. Tapi memang sangat bermakna. Sangat berkesan. Sebab jarang makan, lambat la habis. 330 biji sebotol tu. Banyakkkk kan?

Tiba-tiba, akhir tahun 2012, dapat tahu mengandung anak ke 2. Kak Nat teruskan makan Alfalfa tu jugak. Sebab masa mengandung laaaaagi banyak angin kan.

Sembang-sembang dengan seorang kawan yang juga SID, dia cakap, Alfalfa tak boleh ambil masa mengandung. Bahaya untuk kandungan! Alamakkk. Terus stop makan😅😅

Masa tu tiada ilmu lagi kan.

Ada la sikit lagi baki alfalfa tu, sambung makan lepas bersalin nanti.

Sebelum bersalin, Kak Nat ambil produk ke 2 Shaklee. Dan produk tersebut penyebab Kak Nat terjebak jual Shaklee, seterusnya menten sebagai leader Shaklee hingga sekarang!

Sekian kisah Kak Nat dan produk pertama😍

Terima kasih baca. Nah munge🌹 😍

#ShakleeSeMalaysia
#SurijuniorPower
#CeritaShakleeSaya
#ShakleeEffect

SEBAB ANGIN, TAK PASAL-PASAL TERJEBAK

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge